Sale Solden 2023Sale Solden 2023

vrijdag 21 juli 2017

En ja hoor weet ben ik erin getrapt...

Het is hier elk jaar t zelfde liedje de laatste  da voordat we weggaan is het vette stress. Hebben we alles wel is het huis straks wel op tijd aan kant? Gelukkig kan ik zelf bepalen hoe laat ik precies in de auto stap om naar de camping te gaan maar ja als je eenmaal kan wil je natuurlijk wel erg graag weg.
Nou kan ik wel op maandag beginnen maar de kans dat ik op vrijdag t zelfde nog een keer in de handen heb is dan erg groot. Komt bij dat ik gister behoorlijk benauwd was en die dag dus ook al erg kalm aan heb moeten doen. Ben nu dan ook al de vierde was aan t draaien, want wil alle bedden lekker fris hebben als we terug komen. De slaapkamer van de jongste is klaar en zit nu dicht en zo dweil ik de vloer van de badkamer en dan is die ook klaar. De trap is al van boven naar beneden gedaan en in de kamer is t ook wachten totdat ik t laatste kan stofzuigen en dweilen. Straks de kofferbak van de auto enigszins opruimen en nakijken en dan de tent die we ernaast proberen te zetten erin.
Koelkast nog even een laatste check en ik ga alle stekkers die geen functie hebben de komende zes weken uit de stopcontacten trekken. Niet alleen om t sluipverbruik te voorkomen maar ook uit voorzorg mocht t gaan onweren kan t niet kapot slaan. Zijn jullie ook altijd kapot voordat je in de auto zit of ben je juist heel relaxed doordat je t wel rustig van te voren allemaal kan plannen.

10 opmerkingen:

Marimma zei

Haha nee ik herken dat niet.
Maar ik wil ook niet weg zodra het kan en heb absoluut niet de behoefte om mijn hele huis te poetsen voor ik op vakantie ga. Inclusief 4 (!) wasjes draaien.

Dat helpt.

Fijne vakantie!

Anoniem zei

Mijn moeder had dar ookeen handje van. Huis helemaal schoonmaken voor ze weg ging omdat dat zo fijn terugkomen is. De laatste jaren dat mijn broertje nog bij moeder thuis woonde bleef hij thuis als zij op vakantie ging. Moeders schoonmaken voor vertrek, en broertje maakte er in de twee weken afwezigheid een bende van, met elke dag de frituurpan aan. En ze bleef maar tevoren schoonmaken. Toen heb ik voorgesteld de dag voor haar thuiskomst de boel op te ruimen...broertje mocht me ervoor betalen, hij maakte die bende immers. Zo was het voor iedereen opgelost.
Zelf ben ik een stuk makkelijker. Redelijk netjes, koelkast leeg, iemand die de post en planten verzorgt, en ik vind het wel best. Ik ben als ik thuiskom toch bezig met de was en de vakantiespullen opruimen dan kan een dweil door het huis halen er ook wel bij. Als het al nodig is tenminste.

Groet,greet

Anoniem zei

Ik poets weel een beetje. Ik maak de koelkast de week voorafgaand goed schoon en eet alles dat niet houdbaar is tot na thuiskomst op. Ik was de dag voor vertrek de manden leeg, de nacht voor we gaan gaat alles wat er dan ligt in de machine en die hangen we op zolder voor we gaan. Grondig doe ik de badkamer, toilet en keuken op de avond voor vertrek. Ik pak altijd twee dagen vooraf in. Alles staat klaar op de logeerkamer. Op de dag van vertrek een glorixdoekje over wastafels en toilet. En terwijl manlief de auto inpakt haal ik een stofzuiger globaal door het huis. De vaatwasser Leegmaken, op een kier laten en wegwezen.

Bij thuiskomst gaat de was direct aan, de koelbox haal ik leeg met een schoonmaakdoekje bij de hand. De kampeerspullen schuiven we in de vaatwasser. Dan gaan de tent, de lege tassen, het kooktoestel en dergelijke zaken naar zolder, alwaar we een droge was van de lijn plukken en opbergen, de toilettassen worden geleegd en opgeborgen.

Vroeger was mijn.moeder drie weken aan het stressen voor we gingen, de kelder blonk, de wcpot kon je uit eten, er lag nergens een stofje. En als we dan eindelijk op vakantie gingen zat mijn moeder aan de pijnstillers en mijn vader lag met migraine op bed.. Leuk. Bij thuiskomst lag er een halve centimeter stof op alles, de vloeren verdwenen in het opruimegeweld algauw onder grassprieten, zand, en wat al niet meer. Zelf poets ik altijd een week fanatiek na thuiskomst. Eerst een dag opruimen en schoon opbergen, dan een dag wassen, stoffen en stofzuigen/dweilen, dan een dag ramen lappen en bedden verschonen, en dan een dag de tuin aan kant maken. Daarna hervat ik het normale ritme.

Wieteke zei

Ik herken het wel, maar doe het zelf ABSOKUUT NIET!, ik verklaar de poetsers dan ook echt voor gek. (Sorry)

Ik ga maandag op vakantie, werk maandagochtend nog, kom thuis, pak mijn spullen in. Geef de kat een knuffel en dan stap in de auto.
Toen we op fietsvakantie gingen hadden we iets meer tijd nodig om alles bij elkaar te scharrelen maar ook niet meer dan 2 uur of zo.

Mijn huishouden is gewoon bij en dat hoeft echt niet een grote schoonmaak voor ik wegga. En een bed is ook niet fris meer na 6 weken dicht gelegen te hebben want het stof dwarrelt er nu juist op neer. Wij halen ze af, het sprei gaat er op om het stof tegen te houden en als we thuis komen maken we ze op.

En dan is het huis gewoon netjes en leef schoon als we thuis komen en stappen we daar de routine weer in.

Wel trek ik idd de stekkers er uit ivm onweer en sluipstroom.

Kopka zei

Ik herken het deels, maar zo extreem poets ik niet voor de vakantie. Zeker niet als het dan zes weken stof kan vergaren.
Geniet van je vakantie!

Ineke zei

Ja ik snap ook al dat gepoets niet, zo zonde van je leven. Ik maak pas iets schoon als het vuil is, en wonder boven wonder is mijn huis toch best om aan te zien en heel gezellig. ;)
Niemand zal op zijn sterfbed zeggen: had ik maar meer gepoetst....

ConsuminderMania zei

Inderdaad, dat dus. Als je thuis komt kun je weer opnieuw beginnen :)

Anoniem zei

de zomervakantie is de enige periode dat ik tijd heb voor de "grote" schoonmaak en om de tuin op orde te brengen. dus tja. daar gaat een dag of vier in zitten...

geldover zei

Oh haha ben er niet aan toe gekomen om ze daadwerkelijk op te maken maar nu geef ik aan dat dat juist de bedoeling is 😂

Anoniem zei

Ik doe ook altijd een grote schoonmaak voor we weg gaan. Maar wij gaan meestal een of twee weken weg. Ik doe eigenlijk bijna iedere week een grote schoonmaak, maar dan doe ik het uitgebreider. Van tevoren de bedden opmaken e.d. doe ik trouwens ook. :)